Familjehemssekreterare

Nu söker vård- och omsorgsförvaltningen/Individ- och familjeomsorg

Familjehemssekreterare

Ange ref.nr: 123/2019 Von

Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Traditioner i jord- och skogsbruk, tegel, trä, läder, hantverk och mekanisk industri. Små tätorter som utvecklas i demokratisk anda. En obyråkratisk organisation som löser sina uppgifter på ett praktiskt och okomplicerat sätt. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser.

 

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till familjehemsenheten med ett genuint intresse för socialt arbete. Familjehemsenheten omfattar barnutredare, familjehemskonsulent samt familjehemssekreterare. Dagarna är omväxlande och du har stor frihet hur du lägger upp ditt arbete. Vi erbjuder dig en arbetsplats medarbetarna kan rekommendera. Vi lämnar gärna ut referenser som kan berätta om hur det är att arbeta hos oss! Du välkomnas till en stabil arbetsgrupp som har roligt tillsammans och arbetet kännetecknas av omväxling, inflytande, korta beslutsvägar och ett gott samarbete. För att lyckas krävs framåtsträvande socialsekreterare som bidrar med sina idéer och sitt engagemang. Här behövs du!

Som familjehemssekreterare ansvarar du för rekrytering och utredning av nya familjehem i samverkan med övrig personal på familjehemsenheten. Du fastställer ersättningsnivåer för familjehemmen samt upprättar avtal för uppdragstagaren.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och har erfarenhet av arbete med familjehemsvård. Du har god förmåga att samverka med kollegor och andra interna och externa samarbetspartners. Vi vill att du har ett stort engagemang och är nyfiken på att arbeta inom familjehemsvården. Du stimuleras av att vara med och utveckla och förbättra verksamheten. Du erbjuds ett meningsfullt arbete i en kreativ och energisk arbetsgrupp där vi är måna om varandra och trivs tillsammans. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Eftersom skrivande är en stor del av arbetet är det ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning. Vi använder Procapita som handläggnings- och dokumentationssystem.

Då bilkörning förekommer i tjänsten är körkort ett krav.

Vi erbjuder Dig
Ett nära chefs- och arbetsledarskap
Att ta del av kompetens- och fortbildningssatsningar
Regelbunden extern handledning i grupp
Viss del av arbetstiden kan förläggas till hemmet i överenskommelse med närmsta chef
Friskvårdskuponger
Anställningsform: Tillsvidare, heltid
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2019-09-29
Ange referensnummer: 123/2019 Von
Vi kommer att kalla till intervju löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Individuell lönesättning tillämpas.
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Upplysningar lämnas av
Enhetschef Mariah Enochsson Pålebo, 0224 -360 49

Fackliga företrädare
SSR – Nils-Ove Lindblom, 0224-361 30

Ansökan
Välkommen med din ansökan med ref nr och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se

Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.

Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.