Registerutdrag

Begär registerutdrag

Här kan du begära ett registerutdrag som visar hur dina personuppgifter behandlas i Heby kommun. Du kan använda vår e-tjänst för din begäran. Om du inte har BankID eller har skyddad identitet rekommenderar vi att du laddar ner blanketten som finns bredvid e-tjänster.

Vad innehåller ett registerutdrag?

Ett registerutdrag ska innehålla information om vilka personuppgifter som behandlas, varifrån dessa uppgifter kommer, vad som är ändamålet med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare uppgifterna lämnas ut.

Gör så här:

Begär registerutdrag för dig själv

Gå till e-tjänsten Begäran om registerutdrag.

Begär registerutdrag för någon annan

Du måste ha tillåtelse att begära ett registerutdrag för någon annan, till exempel som vårdnadshavare eller genom fullmakt.

Skriv ut blanketten, fyll i den och lämna in på medborgarservice vardagar mellan klockan 13.00-15.00 eller mejla på information@heby.se Observera! Du måste kunna legitimera dig.

Vad händer sedan?

När du skickat in din begäran via vår e-tjänst eller lämnat in en blankett diarieförs ärendet och hanteras enligt rutin och vår målsättning är att du ska få svar inom 30 dagar.

Relaterat

Kontakt

Medborgarservice
0224-360 00

Fax
0224-301 94

E-postadress
information@heby.se

Adress
Heby kommun
744 88 Heby

Besöksadress
Kommunhuset
Tingsgatan 11
744 31 Heby