Begär registerutdrag
Här kan du begära ett registerutdrag som visar hur dina personuppgifter behandlas i Heby kommun. Du kan skicka en e-post till oss eller ladda ner en blankett som du sedan lämnar in på medborgarservice på kommunkontoret i Heby.Vad innehåller ett registerutdrag?
Ett registerutdrag ska innehålla information om vilka personuppgifter som behandlas, varifrån dessa uppgifter kommer, vad som är ändamålet med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare uppgifterna lämnas ut.
Gör så här:
Begär registerutdrag för dig själv
Skriv ut blanketten nedan, fyll i och lämna in på medborgarservice vardagar mellan kl 13-15 eller mejla på information@heby.se Observera! Du måste kunna legitimera dig. Du kan även hämta blanketten i receptionen.
Begär registerutdrag för någon annan
Du måste ha tillåtelse att begära ett registerutdrag för någon annan, till exempel som vårdnadshavare eller genom fullmakt.
Skriv ut blanketten nedan (eller hämta den på medborgarservice) fyll i och lämna in på medborgarservice vardagar mellan kl 13-15 eller mejla på information@heby.se Observera! Du måste kunna legitimera dig.
Vad händer sedan?
När du lämnat in en blankett diarieförs ärendet och hanteras enligt rutin och vår målsättning är att du ska få svar inom 30 dagar.
Blanketten finns i länken nedan.