Kvalitet och resultat

Forskningen visar att  konkurrenskraft, framgång och lönsamhet i en organisation förutsätter ett kvalitetsarbete med ständig förändring och förbättring av produkter, tjänster och processer i verksamheten. Med förändrade förutsättningar i omvärlden följer nya möjligheter och risker som vi har att förhålla oss och anpassa sig till. Oavsett vilken samhällstrend som råder är förmågan till omställning och förbättring utifrån medborgarnas behov den avgörande faktorn för framgång. Kvalitetsarbetet är med andra ord en angelägenhet för både förtroendevalda, tjänstepersoner medborgare, brukare och intressenter i kommunen.

I tider av knappa resurser behöver vi känna trygghet i att de förändringar vi genomför också leder till den avsedda förbättringen av verksamheten, och inte tvärtom. Hur vi tar oss an dessa utmaningar spelar alltså en avgörande roll för hur pass väl vi kan möta de utmaningar vi står inför. det är mycket viktigt att hitta möjligheter att bli hållbara i alla dimensioner och att ställa om verksamheten mot en mer ekonomiskt-, socialt- och miljömässigt hållbar utveckling med medborgarens behov i centrum

Vi är mycket intresserade av att höra om du har idéer eller åsikter om hur vi kan göra verksamheten  bättre. Tryck på länken här  https://heby.se/synpunkter-och-klagomal/ och säg vad du tycker!. Du kan även hitta ingången från förstasidan.

De kommentarer som skrivs skickas till ansvarig för aktuell sida. Inga kommentarer publiceras på webbplatsen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML attibut är godkända att använda:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>