Kundtjänstassistent

Nu söker Samhällsbyggnadsförvaltningen

Kundtjänstassistent till Tekniska enheten

Referensnummer: 147/2019 Sbn

Heby kommun är en småskalig kommun med bra läge i den expanderande Mälardalsregionen. Här finns bra boendemiljöer, ett rikt föreningsliv, vacker natur och chans till en rad olika fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser. Som ett led i kommunens utvecklingsarbete satsar vi på våra ledare, och alla kommunens chefer utbildas inom utvecklande ledarskap, UL.

Vår vision är Heby kommun – en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet

 

Arbetsuppgifter/beskrivning
Nu söker vi personal till kundtjänst på den tekniska enheten. Den tekniska enheten består av verksamhetsområdena drift, underhåll och anläggning av VA, gata, grönytor och allmänna platser. Den enhet du kommer jobba mest inom är VA-enheten. VA-enheten, enheten för vatten och avlopp (VA) ansvarar för den kommunala vatten- och avloppsverksamheten. Detta genom produktion och distribution av dricksvatten samt avledning och rening av avloppsvatten.

Som kundtjänstassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå i att hjälpa våra kunder via telefon och mejl. Du kommer att besvara frågor om fakturor, mätaravläsning, flyttning av abonnemang och övriga frågor kring kundabonnemang inom vatten, avlopp och slam. I uppdraget kommer du även att hjälpa till med andra administrativa uppgifter inom gata och grönytor.

Kvalifikationer
Du har jobbat några år med kundservice och har en god administrativ ådra. Vi ser att du har gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det krävs att du har god datavana och lätt att lära då vi jobbar i flera olika system.  Vi värdesätter erfarenhet av att arbetat i vårt kund- och debiteringssystemet EDP Future. Det är även meriterande med erfarenhet från kommunal verksamhet. Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav. Vidare behöver du vara kommunikativ och pedagogisk och ha en god social säkerhet.

Din bakgrund
Vi söker dig som trivs i en serviceinriktad roll med inslag av administration. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är initiativrik, självgående, drivande och noggrann. Du som person har god samarbetsförmåga, men agerar också flexibelt och är anpassningsbar för nya utmaningar.

Dina personliga egenskaper är avgörande då du blir kundens första kontakt med Tekniska enheten. Det är därför av stor vikt att du är en positiv person med tålamod och ett glatt bemötande. Du trivs med att prata med nya människor, är lösningsorienterad och förstår vikten av att förklara saker på ett pedagogiskt sätt. Du bör vara nyfiken och vill lära nytt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Arbetstid – Varaktighet
Tjänstgöringsgrad: 100%
Tillträde: Efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2019-11-22
Ange referens: 147/2019 Sbn
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.

Upplysningar lämnas av
Ansvarig chef Per Geerhold, 0224-361 66

Ansökan
Välkommen med din ansökan via e-post: information@heby.se, eller via brev: Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Glöm inte att ange referensnumret.

Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.

Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.