Smida – årets Upplevhebykommun-aktör på sociala medier

Östervålaföretaget Smida har utsetts av besöksnäringsnätverket Upplevhebykommun till årets aktör på sociala medier. De har hittat ett personligt sätt att aktivt använda främst Instagram (@smida_ab) som ett skyltfönster och en marknadsföringskanal.

Smida är en återbruks- och secondhand butik där du hittar möbler och inredningsdetaljer från olika decennier. Ibland renoveras möblerna innan försäljning och syftet med hela konceptet är att se till att produkterna blir ”återälskade” som företaget själv uttrycker det.

Företaget utses till årets Upplevhebykommun-aktör på sociala medier i tuff konkurrens med många andra duktiga aktörer som på ett proffsigt och ambitiöst sätt visar upp allt det fina som Heby kommun har att erbjuda både invånare och besökare.

Vi säger stort Grattis till Smida!

Juryns motivering lyder:
Denna aktör arbetar aktivt med sitt Instagram. Postar både inlägg på vägg och i Stories med en bra frekvens.
Aktören är duktig på att arbeta med både foton och videos.
Aktören har en tydlighet i sin grafiska profil vilket stärker varumärket,
samtidigt som aktören testar på nya saker och utvecklar sitt konto.